lørdag den 31. marts 2012

Påskeferie



Så har jeg fået påskeferie! Den varer helt til tirsdag - super dejligt! Desværre er jeg startet dårligt ud. Jeg vågnede nemlig op til forhøjet feber fredag morgen, og havde egentlig dage forinden bestemt mig for ikke at tage i skole, fordi jeg havde brug for en fridag + jeg skulle aflevere en danskanalyse som jeg bare slet ikke haft til eller mod til at lave! Jeg ved det, det er lidt sløvt. Men jeg skal nok knokle efter ferien, for jeg får faktisk afgangbevis som noget nyt på min skole.
Nå men, jeg blev så hjemme. Hen ad dagen begyndte jeg at få det værre, halsen var irriteret og jeg hostede hele tiden - kroppen føltes som en isklump og jeg havde det ikke så fantastisk godt. Men jeg tog så i byen med min bedste veninde, og det var jo super hyggeligt. Jeg skulle så på arbejde her lørdag morgen. Mit helbred var blevet værre fredag aften, og jeg havde stadig forhøjet feber. Da jeg vågnede her til morgen havde jeg så skidt! Jeg havde faktisk 38,5 i feber - men jeg tog på arbejde alligevel, hvilket resulterede i noget forfærdeligt. Jeg stod sammen med en af mine chefer, som stopper her i slutningen af April, fordi der altid er totalt travlt om lørdagen fra klokken 10 af. Omkring 11-tiden begyndte jeg at fryse helt vildt, jeg tror min krop var en istap efter 5 minutter! Ved 12-tiden, da jeg stod og snakkede med min chef, var jeg nød til at stoppe hende i hendes sætning, fordi jeg simpelthen begyndte at få flimmer for øjnene - præcis ligesom i London! Og min hørelse blev blokeret. Jeg besvimede faktisk, for jeg kan ikke huske andet end at jeg fortalte hende hvor dårlig jeg begyndte at få det. Det næste jeg ser er noget vand og jeg sidder ned. Hun fortalte mig så at jeg skulle ringe til min mor, for hun lod mig i hvert fald ikke cykle hjem i den tilstand. Jeg ringede og min mor kom og hentede mig, en halv time før min arbejdstid egentlig var ovre. Det var så pinligt og så ubehageligt. Min chef fortalte mig da jeg sad ned og var ved at komme til mig selv, at jeg var blevet helt rød i ansigtet, og pludselig var jeg blevet helt askegrå. Og præcis som hun beskrev det, følte jeg det.
Uha! Det var ubehageligt!! Jeg ved virkelig ikke hvad der gør, at min krop reagere sådan, bare ved en enkelt forårsfokølelse. Men nu er det overstået, og jeg har lige søndagen til at blive raskere, for skal på arbejde mandag og onsdag igen, og så har jeg ferie i maaaaaange dage. Mums.

Foråret nærmere sig og det er bare så super skønt. Og forresten, jeg har fundet ud af, at når jeg er fyldt 16 i England (altså kun 3 måneder efter jeg er ankommet) så kan jeg søge job i et supermarked eller sådan noget! Det er bare så super skønt. Men først skal jeg lige falde til i værstfamilien og have styr på hvordan skolens krav er til den enkelte elev. Hvis jeg har lektier til hver eneste dag, som jeg jo nok får, så bliver der nok ikke noget fritidsjob - men jeg håber det !

Billedet ovenover teksten er fra sidste sidste sommer (altså sommeren 2010), taget med min spejlrefleks. Fantastisk smukt, ikke? Naturen er bare så smuk!

Ved ikke om jeg har lyst til at skrive et blog indlæg i ferien, det kommer an på hvad der sker. Men ellers go' ferie!

Møs,
Mille




Ingen kommentarer:

Send en kommentar