søndag den 25. marts 2012

Optagelsesprøve



I morgen skal jeg til optagelsesprøve! Og mit råd til mig selv er; vær dig selv. 
Nej jeg er ikke den skrappeste til matematik. Ja, jeg har en tendens til at glemme de ting som ikke interessere mig. MEN jeg er trodsalt ansvarsfuld og moden nok til at gøre en indsats i skolen, selvom det ikke altid lige er det som jeg brænder for at gøre. Men i og med jeg gerne vil have en god uddannelse med et højt snit, kæmper jeg for det. Der er fag som interessere mig, og som jeg naturligvis kæmper hårdere for. Men det er ikke ens betydende med at jeg ikke kæmper for de andre ikke-interesserende fag. Jeg vil, og jeg siger vil, altså have et super godt snit når jeg er færdig med gymnasiet. Det er et mål, som jeg når! Optagelsesprøven virker skræmmende, men i sidste ende så er der ingen bekymringer; optagelsesprøven er egentlig egnet til dem som ikke har bestået niende klasses afgangsprøve og derved er uegnet til gymnasiet. For mit vedkommende er det fordi jeg går på en Steiner-skole, som hverken giver karakterer eller FSA. Og jeg mener, sådan en optagelsesprøve her, den skal altså bare overståes - jeg skal bare få det lært. For jeg tror nok ikke det bliver anderledes ovre i England. Jeg er ret sikker på jeg bliver udsat for en masse prøver! Men lad os nu ikke tage sorgerne på forhånd. Selvom jeg er stresset og nervøs for i morgen, er jeg også spændt. Det bliver da sikkert super hyggeligt - jeg er jo ikke den eneste der er der. Jeg skal nok klare det. 


Møs,
Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar