torsdag den 5. april 2012

Titanic 3D



Præcis. Jeg er netop lige kommet hjem fra en tur i biografen med hele min familie (to storebrødre, mor og far). Filmen var jo Titanic i 3D. Nøj, det var godt at få genset den film. Fantastisk opsat, fantastiske skuespillere og ikke mindst fantastisk musik. 
I 3D får man mange flere detaljer med. Der var visse småting som man ikke behøvede at ligge mærke til. Små ting som producerne nok har ment, at dem ligger man ikke mærke til - men når det så bliver 3D og endda i en biograf, er der stor sandsynlighed for, at den lille ''SIMS-model'' af skibet som der bliver lavet i en af scenerne via computer animation (gætter jeg på), ses ret tydeligt. Det er ingen kritik, og det ødelagde bestemt ikke oplevelsen. Der var også mange detaljer som jeg slet ikke have opdaget før. Ting, som er meget vigtige for filmen og hele historien (altså den historie som er baseret på Jake og Rose). Og disse ting foregår altså i slutningen af filmen, og får en til at tænke tilbage på noget før i filmen. Og det er netop sådan nogle film man ønsker at se! 
James Cameron har gjort det så godt. At filmen er kommet i 3D i anledning af Titanic 100 års ''fødselsdag/årsdag-kald det hvad du vil'', er jo helt fantastisk. Det giver gamle men også nye seere en helt anderledes ny og genopfriskende oplevelse. 
Jeg havde en overgang i de mindre klasse (5-6-7), hvor jeg simpelthen spurgte hvert eneste menneske jeg mødte, om vedkommende havde set Titanic. Jeg havde også en stor plakat med den (hvor den er nu, ved jeg ikke - hehe), og jeg var så forelsket i Celine Dions ''My Heart Will Go On''.
Det er dog dæmpet lidt i dag. Jeg er stadig berørt over historien, men bruger ikke mine hverdag timer på at udspørge folk om den længere. Nu har jeg blot et billede af skibet i en lille størrelse, sammen med en masse andre små billeder, såsom; John Lennon, Martin Luther king Jr., John F. Kennedy - de mennesker og begivenheder som jeg synes skal huskes. 
Det blev et langt indlæg. Alt i alt, var det en dejlig og fantastisk oplevelse at få den set igen. Specielt med familien - det er sjældent vi gør sådan noget. Det var smukt! 
Det er helt utroligt at dette mareridt er sket i virkeligheden. Om Jake og Rose virkelig har hændt, vides jo ikke hundrede procent. I så fald, har det været en meget ulykkelig men lykkelig slutning på deres kærlighed. 

Massere af Titanic-tårer og møs,
Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar